"Največji del digitalne transformacije je sprememba načina razmišljanja."
Digitalizacija je neustavljiva in neusmiljena, a nam ponuja številne priložnosti za inovacije. Spremembe tekom procesa digitalizacije neposredno ali posredno vplivajo na vsakega izmed nas. Inovacije v digitalizaciji nam lahko olajšajo življenje; najdemo jih v gospodinjstvu, kjer vsi nenehno posegamo po našem stalnem spremljevalcu - telefonu, kakor tudi v uveljavljenih institucijah, kakršne so univerze.
Kaj digitalizacija pomeni za univerze? Pokaže se v globokih strukturnih spremembah, spremembah v izvajanju učenja, ter se odraža v oblikah popolnoma novih možnostih poučevanja. V nadaljevanju je predstavljenih 5 primerov vpliva digitalizacije na univerze.
Digitalne inovacije ustvarjajo nova poklicna področja, ki posledično potrebujejo nova področja študija ali širitev ustaljenih študijev. Spletno trženje, oblikovanje informacij ali razvoj programske opreme so zgledni študijski predmeti, ki jih je bilo mogoče ustvariti le z digitalizacijo.
Namesto večurnega sedenja v knjižnici lahko danes do učnih vsebin dostopamo kjerkoli in kadarkoli. Zahvaljujoč virtualnemu kampusu in spletni knjižnici, imajo študenti in predavatelji vedno dostop do knjig, skript ipd. Lahko se udobno učimo v kavarni, na poti z vlakom ali celo v tujini, in hkrati opravljamo vse učne obveznosti.
Kjer se združi na tisoče študentov z različnih študijskih področij, so za organizacijo potrebna posebna orodja. Slovensko “EdTech” podjetje Leksi s sedežem v Mariboru, je z različnimi projekti postalo zanesljiv partner pri digitalizaciji za univerze. Leksi ponuja digitalne rešitve za univerze od leta 2018. Leksi ponuja aplikacijo za organiziranje študija za študente, z željo, da jim olajša študentski vsakdan. Toda delo aplikacije Leksi prinaša še več - združuje vse od urnika, študijskega gradiva, ocen, novic, študentskega dela, prehrane, spletnih učilnic, e-pošte, študentskih svetov in veliko več.
Digitalizacija od univerz zahteva nekaj strukturnih sprememb. Potrebne so optimizacije univerzitetnih spletnih strani, boljše marketinške strategije, strukturne širitve predavalnic in mnogo več.
Nič novega, a nepogrešljivo; računalniki so najpomembnejše orodje za učenje študenta. Tu lahko v idealnem primeru uporabljamo digitalne učne vsebine: video posnetke, predstavitve, digitalizirane skripte itd. Knjige se seveda še vedno uporabljajo, vendar je dejstvo, da je digitalno podprto predavanje postalo standard.
Digitalizacija zato zahteva celovite spremembe na univerzah in pri študentih. Čeprav se digitalizacija sliši kot velik izziv, ga je s pravimi partnerji lahko obvladati. Digitalne spremembe so izziv, a so hkrati tudi edinstvena priložnost za napredek učenja in poučevanja.